Artiklar om: nShift Checkout - WooCommerce
Denna artikel finns också på:

nShift Checkout - WooCommerce / F.A.Q

Hur köper jag nShift Checkout till WooCommerce?



Enklaste sättet är att besöka vår webbutik där vi har alla våra plugins och köpa den där. Du hittar nShift Checkout till WooCommerce här.

Vill du veta mer om pluginet kan du hitta information via denna landningssida eller maila dina frågor till [email protected].


Ingår nShifts orderkoppling (API Connect)?



Nej, men har du inte en orderkoppling sedan tidigare beställer vi en åt dig när du köper en av våra plugins. Du betalar då 0 kr i startavgift för orderkopplingen. Kontakta nShift om frågor kring månadskostnaden.


Har ni någon instruktionsfilm för pluginet?



Ja, vi har en instruktionsfilm på vår YouTube-kanal, länk finns här.


Hur ändrar man så leveranser blir lagrade eller bokade?



För att ta bort lagrad sändning kryssar man ur (avbockar) "Create Stored Shipments" på det aktuella leveranssättet, tvärtom för bokade.


Varför fungerar inte spårningslänken, det står "information ej tillgänlig" ?



Största orsaken brukar bero på att Track & Trace saknas på ert nShift-konto, annars kan det vara att sändningen bara är lagrad - inte bokad ännu. Det kan även vara fel User ID i modulinställningarna.

För att aktivera Track & Trace, se detta avsnitt från nShift, https://help.unifaun.com/uo-fi/sv/integrationer/-en--unifaun-track---trace.html


Hur får jag fram REST-anropen för en order?



WooCommerce > Inställningar > Frakt > nShift Checkout (bredvid Fraktklasser). Sen ska Debug vara ikryssad, klicka spara. Gå sedan in på en order genom att klicka WooCommerce > Ordrar > {Din order}. Sen finns det på höger sida “DeliveryCheckout - Request”, “Prepared Shipments - Request”, “Prepared Shipments - Response Body”


Hur kan jag använda mig utav en utskriftsfavorit?



Klistra in följande i fältet Extra för att använda utskriftsfavoriten min_favorit:

{"favorite":"min_favorit"}


Hur skapar jag tur & retur sändningar?



Klistra in följade i fältet Extra:

{"service":{"normalShipment":true,"returnShipment":true}}


Vilka attribut skickas till nShifts API i kassan som standard?



blogid, cartprice, currency, date, fromcity, fromcountry, fromstreet1, fromstreet2, fromregion, fromzipcode, height, length, time, tozipcode, tocity, tocountry, toregioncode, tostreet, userid, usergroups, volume, weight, width


Går det att få in fraktsätten i Klarna Checkouts iframe?



Våra plugin; nShift Delivery, nShift Checkout, nShift TMS samt PostNord Ship Connect har inte support för det.
Däremot har vi ett eget plugin som heter Klarna Shipping Assistant (KSA) som löser detta problem men kan i dagsläget bara samspela tillsammans med vår nShift Checkout-plugin än så länge.

Du kan läsa mer om pluginet här: nShift Klarna Shipping Assistant (KSA) - WooCommerce


Konfigurering av fraktzoner (t.ex. postnummer)



Läs denna artikeln gällande fraktzoner (Shipping Zones) i WooCommerce. Glöm inte avsnittet gällande "Sorting shipping zones", det är viktigt.


Allt du behöver veta om nShift Checkout - artiklar från nShift



Allt som berör DeliveryCheckout i Unifauns egna gränssnitt hittar du här.
Release Status & Updates för DeliveryCheckout av Unifaun, se här.
Subscribes to Updates, följ länk.
Läs mer om Unifaun DeliveryCheckout hos Unifaun, följ länk.
Läs mer om The Unifaun Delivery Experience, se här.
Webinarie - Unifaun DeliveryCheckout och appen Mina Paket, se hela här.
Unifaun - Deliveries take your e-commerce to new hights! > PDF, följ länk.

Uppdaterad den: 05/08/2023

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!