Artiklar om: Shopify

nShift Checkout - Shopify - F.A.Q

Vilken Shopify plan måste jag ha för att appen ska fungera?



Du behöver en av följande Shopify alternativ:

a development store
a Basic plan paid annually
a Standard plan paid annually
a Shopify Advanced plan
a Shopify Plusplan

This is a requirement from Shopify and applies to all shipping and delivery apps.


Vart köper jag appen nShift Checkout till Shopify?


Appen finns tillgänglig på Shopify Marketplace


Vad behöver jag för tjänst/abonnemang från nShift?


Du behöver ha både nShift Delivery och Checkout. Hör av dig till [email protected] eller gå in på chatten via oktagon.se så kan vi beställa allt åt dig.


Ingår nShifts orderkoppling (API Connect)?


Ja, från och med 1/1-2022 ingår det i alla Checkout abonnemang?


Jag får ett meddelande om att det inte finns någon sida på url:en när jag ska installera appen, hur löser jag det?


Skriv in denna address i din webbläsare https://udc-app.oktagon.dev/authenticate?shop=**XXXXXXXXXXXXXX**.myshopify.com OBS! Byt ut alla X mot din Shopify domän.


Varför fungerar inte spårningslänken, det står "information ej tillgänglig" ?


Meddelandet kan uppstå om ordern skickats över till nShift men inte bokats, den ligger där och väntar på att slutföras.

Om du vill att en order ska bli "fulfilled" och etiketter samt spårning ska fungera direkt bör du aktivera "automationen" och titta så att "stored shipments" inte är aktiverat. Genom att göra detta blir en order automatisk fulfilled i Shopify och du kan skriva ut etiketter, få en bokad sändning och spåra direkt från Shopify.


Aktivera automationen i inställningarna för Shopify appen


Ett annat alternativ är att du inte aktiverat "Track & Trace" inne i nShift portalen. Du hittar inställningarna för spårning under menyvalet Underhåll/Mitt konto/Integritetsinställningar.


Aktivera Track & Trace i nShift portalen


Hur ändrar man så leveranser blir lagrade eller bokade?


Klickar på nShift Checkout by Oktagon, sen in på settings. Där kan du aktivera eller avaktivera automation och stored shipments.


Jag får felmeddelande om att ordern in finns när jag ska skriva ut fraktetiketter, vad är fel?


Det vanligaste felet är att produkten saknar vikt.

Vissa transportörer kräver vikt, kolla vad dina transportörer har för krav och ställ in den på produktnivå.


Jag får inga fraktalternativ i kassan, vad är fel?


Det kan bero på flera saker, här kommer några vanliga orsaker.

Du satt upp zoner vilket inte behövs när du använder appen då de styrs från nShift (gäller endast nShift Professional och Premium då essential saknar logik)
Det kan vara språkinställningarna, valutainställningarna eller vikt. Har du t.ex. priser i USD i din shop men priset i nShift portalen är i SEK kommer det inte fungera, samma gäller språk.

Valutor, språk, viktinställningar och andra produktinställningar måste vara korrekt inställda i Shopify och stämma med inställningarna i nShift-portalen.

Uppdaterad den: 17/12/2023

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!