Artiklar om: nShift Checkout - Magento 2
Denna artikel finns också på:

nShift Checkout - Magento 2 / F.A.Q

Hur köper jag nShift Checkout till Magento 2?



Enklaste sättet är att besöka vår webbutik där vi har alla våra plugins och köpa den där. Du hittar nShift Checkout till Magento 2 här.

Vill du veta mer om pluginet kan du hitta information via denna landningssida eller maila dina frågor till [email protected].


Ingår nShifts orderkoppling (API Connect)?



Nej men har du inte en orderkoppling sedan tidigare beställer vi en åt dig när du köper modulen. Du betalar då 0 kr i startavgift för orderkopplingen. Kontakta nShift om frågor kring månadskostnaden.

Har ni någon instruktionsfilm för pluginet?



Ja, vi har en instruktionsfilm på vår YouTube-kanal, länk finns här.

Varför fungerar inte spårningslänken, det står "information ej tillgänlig" ?



Största orsaken brukar bero på att Track & Trace saknas på ert nShift-konto, annars kan det vara att sändningen bara är lagrad - inte bokad ännu. Det kan även vara fel User ID i modulinställningarna.

För att aktivera Track & Trace, se detta avsnitt från nShift, https://help.unifaun.com/uo-fi/sv/integrationer/-en--unifaun-track---trace.html


Hur ändrar man så leveranser blir lagrade eller bokade?



För att ta bort lagrad sändning kryssar man ur (avbockar) "Create Stored Shipments" på det aktuella leveranssättet, tvärtom för bokade.


Hur kan jag använda mig utav en utskriftsfavorit?



Klistra in följande i fältet “Extra shipment data in JSON format“ för att använda utskriftsfavoriten min_favorit:

{"shipment":{"favorite":"min_favorit"}}


Hur skapar jag tur & retur sändningar?



Klistra in följade i fältet “Extra shipment data in JSON format”:

{"shipment":{"service":{"normalShipment":true,"returnShipment":true}}}


Om jag vill boka automatisk upphämtning när en sändning görs, hur gör jag då?



Använd fältet “Extra” om du klickar SALES > nShift DeliveryCheckout > Configuration. Så ersätter du allt innehåll i fältet “Extra Configuration” med:

{"service":{"pickupBooking": true}}


Går det att få in fraktsätten i Klarna Checkouts iframe?



Ja, sedan version 1.1.74 så har vi skapat stöd för KSS/KSA via nShift. Det man behöver göra är att köra med samma Checkout ID i vår modul samt stänga av modul i kassan 'Enabled for checkout = No".


Vart fyller jag i Origin (Point of Origin)



Här hittar du fälten för Point of Origin: https://docs.magento.com/m2/ce/user_guide/shipping/point-of-origin.html


Allt du behöver veta om nShift Checkout - artiklar från nShift



Allt som berör DeliveryCheckout i nShifts egna gränssnitt hittar du här.
Release Status & Updates för DeliveryCheckout av nShift, se här.
Subscribes to Updates, följ länk.
Läs mer om nShift DeliveryCheckout hos nShift, följ länk.
Läs mer om The nShift Delivery Experience, se här.
Webinarie - nShift DeliveryCheckout och appen Mina Paket, se hela här.
nShift - Deliveries take your e-commerce to new hights! > Se PDF.

Uppdaterad den: 29/12/2021

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!