nShift Delivery - Magento 2 / F.A.Q
Hur köper jag nShift Online till Magento 2?
Enklaste sättet är att besöka vår webbutik där vi har alla våra plugins och köpa den där. Du hittar nShift Delivery till Magento 2 här.
Vill du veta mer om pluginet kan du hitta information via denna landningssida eller maila dina frågor till [email protected].
Ingår nShifts orderkoppling (API Connect)?
Nej men har du inte en orderkoppling sedan tidigare beställer vi en åt dig när du köper modulen. Du betalar då 0 kr i startavgift för orderkopplingen. Kontakta nShift om frågor kring månadskostnaden.
Har ni någon instruktionsfilm för pluginet?
Ja, vi har en instruktionsfilm på vår YouTube-kanal, länk finns här.
Kontrolleras kundens adress i kassan?
Om ni har tillgång till utlämningsställen i er kassa så kontrolleras postnumret på så sätt att inget utlämningsställe visas för felaktiga postnummer. Om ni inte har tillgång till utlämningsställen så sker ingen kontroll av adressen i kassan från vår plugin.
Finns möjlighet till postförskott?
Ja, kallas Cash On Delivery (COD) och finns för vissa frakttjänster som en tilläggstjänst.
Hur ändrar man så leveranser blir lagrade eller bokade?
För att ta bort lagrad sändning kryssar man ur (avbockar) "Create Stored Shipments" på det aktuella leveranssättet, tvärtom för bokade.
Hur ställer man in utskriftsinställningar?
Logga in på ditt konto på https://www.unifaunonline.se/, gå till Inställningar > PDF, klicka sedan på REST API-knappen och dina inställningar kommer visas. Skriv in dessa i vår moduls inställningar. Om ni behöver ändra inställningarna hos nShift (Unifaun), kontakta nShift Delivery Support.
Hur kan jag använda mig utav en utskriftsfavorit?
Använd fältet “Extra” om du klickar SALES > nShift Delivery > Shipping Methods > {Ditt leveranssätt}. Så ersätter du allt innehåll i fältet med:
{"favorite":"min_favorit"}
för att använda utskriftsfavoriten min_favorit.
Hur man kan se anrop som gjorts för en order?
Om man aktiverar debugläge genom att klicka SALES > nShift Delivery > Configuration, Debug = Yes. Sedan om man gör en leverans ska information hittas i debug.log om man söker på texten “Shipment $data”.
Hur får man in extra data i anropen till POST /shipments, POST /stored-shipments?
Klicka SALES > nShift Delivery > Shipping Methods > {Ditt leveranssätt}. Använd fältet “Extra shipment data in JSON format".. Det kommer göras en ihopslagning av denna med hela HTTP-anropets “shipment” kropp.
Går det att få in fraktsätten i Klarna Checkouts iframe?
Nej, inte genom nShift Delivery, det finns med som en framtida punkt men vi kan inte säga något datum för när det blir klart ännu.
Vår modul nShift Checkout har vi däremot byggt in stöd för KSS/KSA genom nShift.
Hur aktiverar man ombud?
Man går in på sina fraktsätt (SALES > nShift Delivery > Shipping Methods), klickar på ett fraktsätt, väljer alternativ i Custom Pick-Up Location.
Hur bokar jag automatisk upphämtning när sändning görs?
Använd fältet “Extra” om du klickar SALES > nShift Delivery > Shipping Methods > {Ditt leveranssätt}. Så ersätter du allt innehåll i fältet med:
{{"service":{"pickupBooking": true}}
ID för frakttjänsten där denna JSON läggs till på lägger vårt plugin till automatiskt innan det skickas iväg till nShift, så det behöver man inte tänka på.
OBS! Om du redan har andra inställningar i JSON-fältet så måste de slås ihop. Kontakta oss så kan vi hjälpa till med det.
Spårningen (Track & Trace) fungerar inte, vad gör jag fel?
nShift har två paket man kan välja. I "standard paketet" ingår inte Track & Trace. Se https://www.unifaun.com/sv/transportkopare/unifaun-online/vilket-paket-passar-dig/
Kontakta nShift på vardagar mellan kl. 08:00 – 17:00.
E-post: [email protected]
Telefon: 031-725 35 50
Vart fyller jag i Origin (Point of Origin)
Här hittar du fälten för Point of Origin: https://docs.magento.com/m2/ce/user_guide/shipping/point-of-origin.html
Uppdaterad den: 29/12/2021
Tack så mycket!